آموزش آشپزی

اموزش پخت جدیدترین غذا ها

آموزش آشپزی

اموزش پخت جدیدترین غذا ها

آموزش آشپزی

  • ۰
  • ۰

آموزش پخت میگو پلو
طرز تهیه میگو پلو؛ غذای خوشمزه جنوبی
مواد لازم


  1. زردچوبه به میزان لازم
  2. 2 ق غ زغفران غلیظ دم کرده
  3. 3 ق س گشنیز خرد شده
  4. 1 عدد پیاز
  5. 3 حبه سیر
  6. 2 ق غ عصاره تمبر هندی
  7. 3 لیوان برنج
  8. 300 گرم میگو
  9. نمک و فلفل به میزان لازم
  10. مراحل

    1 ساعت
    1. ابتدا پیاز و سیر را ریز خرد کرده یا رنده بزنید و با هم مخلوط کرده و مقداری نمک هم به آنها اضافه کنید و داخل تابه و با روغن داغ تفت دهید تا سرخ شوند. سپس نمک و فلفل و ادویه و همچنین زعفران آماده را نیز اضافه کرده و کمی صبر کنید تا عطر ادویه به مشام برسد. سپس میگوهای تمیز شده را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس عصاره تمبر هندی را اضافه کنید توجه داشته باشید که میگوها را زیاد تفت ندهید ، فقط تا حدی که رنگ میگوها تغییر کند کافیست.

       
       
    2. 1 استکان آب جوش هم به مواد اضافه کنید، حرارت را ملایم کنید تا سس بجوشد و غلیظ شود ، پس از کم شدن آب غذا گشنیز خرد شده را هم اضافه کنید ، کمی هم بزنید سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود

    3. درظرفی جداگانه برنج را به مرحله آبکشی برسانید. ته قابلمه کمی روغن بریزید و ته دیگ دلخواه تان را قرار دهید سپس لایه لایه با برنج و مایه میگو پر کنید ، آخرین لایه را با میگو بپوشانید ، حرارت را زیاد کنید تا برنج شروع به بخار کردن کند سپس با چنگال به آرامی مواد را مخلوط کنید ، کمی آب را با چند قاشق روغن یا کره مخلوط کنید و روی برنج بریزید.

      1. حرارت را کم کنید و دم کنی را بگذارید تا برنج دم بکشد سپس در ظرف بکشید و سرو کنید.

      2. عکس اصلی دستور هواری میگو (میگو پلو بوشهری) آتنا


    •   ۲ پیمانه برنج خام
    •         ۳ الی ۴ قاشق غذاخوری شوید خشک یا شوید تازه خورده شده
    •         ۴۰۰ گرم میگو
    •         ۱ عدد پیاز
    •         ۱ قاشق مربا خوری سیر خورد شده
    •         زعفران به مقدار لازم
    •         کره به مقدار لازم
    •         نمک، فلفل و زرچوبه به مقدار لازم
  11. 1. برای تهیه این میگو پلو ابتدا باید برنجشو آماده کنیم و دم بذاریم و بعد بریم سراغ پخت میگو چون میگو ظرف کمتر از نیم ساعت آماده میشه و بنابراین تا برنج دم بیاد میگو هم آماده است، پس برنجی رو که از قبل خیس کردیم رو با مقدار کافی نمک داخل آب جوش میریزم و وقتی به اندازه کافی نرم شد آبکشش میکنیم حالا برنج آبکش شده رو داخل یه کاسه بزرگ ریخته و با شوید و کمی زعفران دم کرده مخلوط میکنیم تا به صورت یکنواخت همه جای برنج به شوید و زعفران آغشته بشه.

    2. کف قابلمه مورد نظرمون کمی روغن ریخته و بعد مخلوط برنج رو داخلش میریزیم. برای اینکه برنجمون بعد دم کشیدن خشک نشه کمی کره هم روی سطح برنج میذاریم و بعد حدود یک سوم فنجون آب دور تا دور برنج میدیم و برای مدت نیم ساعت تا سه ربع دمش میذاریم. تا برنج دم بیاد میگومون رو حاضر میکنیم.

طرز تهیه میگو پلو؛ غذای خوشمزه جنوبی

  • ۹۷/۱۰/۲۴
  • hamid karimi

آشپزی

میگو پلو

پخت آسان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی